26 Eylül 2011 Pazartesi

SineModa: Desert Flower

Blog’daki SineModa’nın başlangıcı geçtiğimiz yıla tekabül ediyor. Moda ile sinemayı buluşturan bu köşe, bir yarışma ile başlamış ve StyleBoom ile Onur Yüksel’i Gilda ve Mr. Blonde olarak ağırlamıştı. Ben istedim ki bu köşe bir şekilde devam etsin ve moda ile beyaz perdenin buluştuğu bir yer haline gelsin. Beyaz perdede karşıma çıkan çarpıcı kostümler, bir dönemin modasını harika yansıttığını düşündüğüm dönem filmleri, ucundan kıyısından moda ile ilgili olduğuna inandığım her dizi ya da film SineModa çatısı altında toplansın. Üniversitede okuduğum bölüm itibarıyla da sinema, oldukça haşır neşir olduğum ve en az moda kadar ilgimi çeken bir konu. Bilgisayarım ‘Modayla İlgili Filmler’, ‘Beyaz Perdedeki İkonik Elbiseler’ gibi başlıkları olan word dosyaları ile dolu. Ve bugün kendime dedim ki; bunları neden paylaşmıyorum?


Desert FlowerWaris Dirie’nin aynı adlı otobiyografik kitabından uyarlanan bir film. Waris, kızların sünnet edilmesinin bir gelenek haline geldiği bir ortamda dünyaya geldiği için 3 yaşında sünnet edilen, 13 yaşında evlendirilmek istenince ailesinin yanından kaçan ve en sonunda Afrika’yı terk edip Londra’ya gelen Somalili genç bir kadın. Filmde onun Afrika’dan ayrıldıktan sonraki mücadelesini, kendi ayakları üzerinde durma çabasını, yaşadığı zorlukları ve duygusal bocalamalarını izliyoruz. Kadın sünneti gibi akıl almaz bir soruna da parmak bastığı ve gerçek bir hikayeden uyarlandığı için oldukça iç burkan bir film olduğunu baştan söyleyeyim.


Liya Kebede ve Waris Dirie

Peki moda bunun neresinde? Hemen açıklayayım. Waris Dirie, Terence Donovan adlı tanınmış bir fotoğrafçı tarafından keşfedilmiş; Vogue, Elle, Glamour, Harper’s Bazaar gibi dergilerin kapağını süslemiş; Milano, Paris, Londra ve New York’taki moda haftalarında podyumda boy göstermiş zamanının önemli modellerinden birisi aynı zamanda. Filmde modelliğe nasıl başladığına ve kariyerindeki yükselişine de şahit oluyoruz. Daha da önemlisi Waris Dirie rolünde karşımıza etnik güzelliğiyle her daim markaların ilgisini çekmeyi başarmış, oldukça başarılı bir model olan Liya Kebede çıkıyor. Yani kısacası modayı, saçma sapan geleneklerin kurbanı olmuş kadınları ve bir kadının ayakta kalma mücadelesini ilginç bir şekilde sentezleyen bu film izlenmeye değer.



Fotolar: Models Blog, Helium Magazine

6 yorum:

Unknown dedi ki...

ben bu konuyu işlediğin anda çok kıskanmıştım neden aklıma gelmedi diye renkli moda ve sinema konulu postlarını heyecanla bekliyorum

Unknown dedi ki...

bu film çok güzelmiş.. blogun sayesinde öğrendim:) devamı da gelsin :))

The Lizard Queen dedi ki...

cool rich cat izledin mi filmi?

begenmenize cok sevindim. ara ara gelecek boyle yazilar. elimde yazilacak cok konu var ama bir sinema blog'una donusmemesi acisindan belirli araliklarla gelecek. :))

Unknown dedi ki...

hayır daha izlemedim trailer'ını izleyerek çok güzelmiş dedim. hiç bilmiyordum senin post'undn önce:) şu an izlemek için aramalardayım filmi.

The Lizard Queen dedi ki...

eger hic bulamazsan ve turkce altyaziya da ihtiyacin yoksa su linkten izleyebilirsin?: http://www.movie2k.to/Desert-Flower-watch-movie-669416.html

Junon dedi ki...

nasıl duymamışım bu filmi, merak ettim ilk fırsatta izleyeceğim

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...