8 Nisan 2010 Perşembe

İyi Kalpli Ol!

Her tarafta kalpler, kırmızı kırmızı. Elimdeki dosyada, not almak için elime tutuşturulan kağıtlarda, duvarlarda, karşımda. Yok, aşık falan değilim, yeni bir manita yapmış hiç değilim. Lizard Takvimi’ne göre bugün Sevgililer Günü’ne de denk gelmiyor ama sevgi dediğin bu iyi kalplerden geçiyor.

Türk Kalp Vakfı “İyi Kalpli Ol!” ödüllerini dağıttı bugün. Basın toplantısında Lizard, geç kaldığı için arkalarda, Türkan Şoray’ı görebilmek için başını bir sağa bir sola oynatıyor. Ali Şen, Müjdat Gezen, Armağan Çağlayan, İbrahim Yazıcı ve Ertuğrul Sağlam da dizilmiş yanına, sırayla… Hepsine ödülleri veriliyor. Müjdat Gezen ödülünü aldığında iki çift laf ediyor. Kullandığı kelimeler de bir şey yok, her gün kullandığımız kelimeler. Ne ağdalı bir dili var ne de konuşmayı uzatıyor. Ama o kelimeleri birleştirişi öyle güzel ki işte şöyle bir hikayeyi ortaya çıkarıyor: Bir uçak yolculuğunda uçaktan aşağı bakıyor ve içinden “Belki Asya’yı görürüm.” diye geçiriyor. Tabi o kadar yüksekte ki hiçbir şey göremiyor. Diyor ki “Belki İstanbul’u görürüm, Fatih’teki evime rastlarım.” O hiç yok. Sonra düşünüyor: “ Yukardan aşağısı böyle gözüküyorsa acaba ben aşağıdan nasıl gözüküyorum?” O zaman anlıyor ki bir toz tanesi kadar değeri yok, hal böyle olunca iyi kalpli olmaktan başka da çare  yok.

Bu öyle basit ve öyle güzel bir hikaye ki, güzelliği zaten basitliğinde yatıyor. Akılda tutulası, her gün hatırlanası, aynanın kenarına tutuşturup her gün okunası…

Türkan Şoray ise abartısız güzelliğiyle, konuşurken titreyen sesiyle, örnek alınacak nezaketiyle gerçek bir Sultan… Mütevaziliği ibret alınası, “bir şey” oldum sananlara derslerde konu olarak okutulası, “dün neydim, bugün ne oldum”culara gerekirse kapak oldurtulası…

Türkan Şoray demişken belirtmemek olmaz. Kendisi bir Marilyn Monroe kadar önemlidir Türk Sineması’nda, selvi boyludur o, al yazmalıdır, ikondur, Türkan Şoray kirpiği adlı bir örgü modeli bile vardır. Nette araştırdım, o ikon yüz, o gözler modaya nasıl yansımış diye. Açıkçası pek bir şey bulamadım. Bulduklarımı da aşağıya sıraladım:

Nurgül Yeşilçay

Bugün anladım ki Selvi Boylum, Al Yazmalım izleme vakti gelmiş ve gazetecilik stajı korkulacak bir şey değilmiş…

4 yorum:

Manolya dedi ki...

böyle toplantılara katılıyosan korkulucak değil ancak zevkli olabilir bir staj :)
sultan'ın modaya yansıması pek başarılı olmamış sanki. yalnız nurgül yeşilçay'ın tuniği baya iyi.

The Lizard Queen dedi ki...

cok ilginc aslinda, bugune kadar yuzunun cok da fazla yansimamasi modaya. ayrica her zaman bu kadar sansli olamiyorum bknz.: http://the-lizard-queen.blogspot.com/2010/03/lady-who-fell-to-earth.html

Stil Direktoru dedi ki...

Çok tşkler canım mailine de dönüyorum hemen sevgiler :)

Marla Dancer dedi ki...

Merhaba,

Birkaç gün gecikmeli de olsa Türkan Sultan tişörtlerimizi paylaşmak istedim :)

http://marladancer.blogspot.com/2010/04/tisortler.html

Sevgiler,

Marla Dancer

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...