9 Ekim 2010 Cumartesi

Çağla Mı Defter Mi?


Ben yazarım, kendimi bildim bileli. Bulduğum küçük not kağıtlarına, defterlerin arkasına,  post-it’lere, bu blog’a… Hoşuma giden her şeyi, aklıma geleni,  unutmak istemediğimi, yapacaklarımı, yapmayacaklarımı yazarım. Canım sıkkın olduğunda, neşeli olduğumda, içimi dökmek istediğimde, sebepli sebepsiz yazarım. Filmde hoşuma giden bir repliği, kitaptaki bir cümleyi, beğendiğim bir dörtlüğü, gazetedeki ilgimi çeken bir yazıyı; üşenmem, yazarım.

Üniversite yıllarında bırakmış olsam da ilkokul birinci sınıftan beri tuttuğum günlüklerim var, üst üste koysan benden uzunlar. İzlediğim bir diziyi yazmışım, okuldaki hocayı yazmışım, yerde öylesine bulduğum, ilgimi çeken bir düğmeyi yazmışım. Şimdi bakınca o günlüklere daha kolay anlıyorum; maksat önemli olan şeylerin kaydını tutmak değilmiş meğer, önemli olan sadece yazmakmış, yazıp rahatlamakmış.

Bu yüzden defterler, ajandalar çok önemli benim için. İlkokuldayken cebimdeki parayla yemek yemeyip okulun kapısının önündeki amcalardan defter alırdım, olur da artarsa kalanıyla da çağla. Hatıra defteri, günlük defteri, şiir defteri, not defteri… Hepsi ayrı ayrı, hepsi hazine gibi…

Bunları yazıyorum, yazıyorum ki 2 gün önce internette dolaşırken gördüğüm Hong Kong'lu Daycraft markasının defter ve ajandalarını gördüğümdeki halet-i ruhiyemi daha iyi anlayasınız. Hepsi o kadar güzeller ki seçemedim, hepsi benim olsun istedim, hepsini alsam çağlaya da param kalır mı dedim. Olsun, bugün de çağla yemeyiverelim.

Fotolar: Daycraft

3 yorum:

Adsız dedi ki...

bende yazardim rahatlardim ama sonra defteri baka amacla kullanmak icin yazdigim sayfalari yirtar atardim :)) ben yazmaktan cok almayi seviyorum alinca yazmaya kiyamiyorum böylede bir huyum var :)) bir suru defter ve kalemim vardir ama kiyamam kullanmam saklarim hep ...
ben butun parami kirtasiyede harcardim yani hic caglayi dusunmedim :)) bosver annen alir caglayi :))

The Lizard Queen dedi ki...

haklisin. ben de bosverdim caglayi zaten. :))

Biblio dedi ki...

Daycraft gerçekten muhteşem defterler üretiyor. Geçenlerde ben de dayanamayıp kurabiye, waffle ve çin gülü desenli olanlarından aldım ama, maalesef tamamını Türkiye'de bulmak mümkün değil.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...