19 Haziran 2011 Pazar

Hikayen Ne?: Sanem Sevgen (Sanemiko)

Elbise, pantolon falan iyi hoş da, biz kadınlar için ayakkabı çok daha ayrı bir şey. Yemekten içmekten feragat edip, gözümüzü karartıp alabileceğimiz bir şey. Birkaç numara küçük olmasına rağmen, Cinderella'nın üvey kız kardeşleri gibi, ayağımızı zorla içine sığdırmaya çalışabileceğimiz bir şey. Yüksek dozda serotonin salgılatıcı bir şey. Tutkulu bir şey.

Kimileri de var ki bu tutkusunu yeteneği ile birleştirerek mesleğe dönüştürüyor. Onlardan biri de Sanemiko markasının yaratıcısı ve aynı isimli blog'un sahibesi Sanem Sevgen. Blog yazarlığından ayakkabı ve aksesuar tasarımcılığına uzanan ilginç ve keyif verici bir hikayesi var Sanem'in. Hem konu ayakkabı olunca ne zaman keyifli olmadı ki bizim için?

Önce kahvenizi ya da sütlü çayınızı hazırlayın, sonra da okumaya başlayın.

Sanem Sevgen

Sanem hadi bize hikayeni anlat.

İzmir doğumluyum ben. İlkokul, ortaokul ve lise eğitimim İzmir Özel Türk Koleji’nde başladı ve son buldu. Sonrasında İstanbul Yeditepe Üniversitesi Radyo Sinema Televizyon Bölümü’nü YÖK Bursu ile kazandım. Oradan, bölümümden pek hoşlanmasam da, bölüm üçüncülüğü ile mezun oldum ama hiç kendi sektörümde çalışmak istemedim. İzmir’e döneceğime kimse ihtimal vermezken, ben 7 yıllık bir İstanbul macerasından sonra evi kapatıp, pılımı pırtımı toparlayıp İzmir’e, ailemin yanına döndüm. Annem hep "Boğulacaksan büyük denizde boğul" derdi. Ben de tam boğulmak üzereyken son kulaçlarımı Ege kıyılarına attım diyebilirim.

Aile üyelerinin hepsinin sanatla uğraştığı bir ailede büyümek nasıl bir şey?

2 kuşak sanatçı bir aileden geliyorum. Annem balerin, babam opera sanatçısı, teyzem, amcam dedelerim, babaannem, kuzenlerim falan hep sanatçı. Bu sebeple hep sanatla iç içe büyüdüm ben. Annemin temsillerine gider, o sahnedeyken ben kuliste sanatçıların makyaj malzemeleriyle resimler yapardım. Piyano, bale, müzik dersleri alarak büyüdüm. Lisedeyken okul solistliği yapıyor ve müzikallerde oynuyordum. Müzikaller sayesinde profesyonel şan ve tiyatro eğitmenlerinden ders aldım. Herkes bana sanatçı olacak gözüyle bakarken ben kendimi bambaşka bir yolda buldum. Ailem hep diğer arkadaşlarımın ailelerinden farklıydı. Bana hep senin yerinde olmak istiyorum derlerdi ama o zamanlar benim için hiçbir anlam ifade etmeyen bu cümleyi şimdi şimdi idrak ediyorum. Gerçekten de yerinde olunmak isteyecek şekilde yetiştirildim ben. Ebeveynlikten çok arkadaşlık yaptılar bana. Yasaklar ve ayıplar olmadı hiç hayatımda; hep doğrular ve yanlışlar oldu.


Sanemiko markası nasıl ortaya çıktı? Ya da şöyle sorayım; ayakkabı ve aksesuar tasarlamaya nasıl başladın?

Ayakkabı benim en büyük tutkumdur. Hatta çocukken bir dansözün topuklu ayakkabılarını giyip kaçmışım. J Anneannem çok şık bir kadındır. Tepeden tırnağa hanımefendi denir ya, aynen öyle. Giyinmeyi çok sever ama onun da ayakkabı tutkusu apayrıdır. Bana ilk topuklu ayakkabılarımı o almıştı. Sanıyorum bana bu aşkın ilk tohumlarını o attı. Ama nasıl tasarlamaya başladığıma gelecek olursak şöyle: Göze hitap etmeyen hiçbir şeyden hoşlanmam. Bir gün annemin pasaport çantasıyla karşılaştım, oldukça sevimsizdi. Onu biraz güzelleştireyim diye başladım. Sonra bir baktım bugün başkalarının çantalarını ve ayakkabılarını tasarlayıp güzelleştiriyorum. Bir pasaport çantasıyla başlayan macera, bugün kendi şirketimi kurmam ve lakabımı taşıyan markam altında tasarımlar yapmamla devam ediyor.

Sen aslında bir de blog yazarısın. Hatta ilk olarak blog yazmaya, akabinde de tasarım yapmaya başlamışsın. Sanemiko markasının oluşma sürecinde de blog’un çok önemli bir rol oynuyor anladığım kadarıyla. Neler kattı sana blog? Ne gibi faydalarını gördün?

Okuldan mezun olduktan sonra çok boşluğa düştüğüm bir dönemde blog yazmaya başladım. Geçen sene temmuz ayında. Hatta kardeşim dalga geçiyordu annemden başka kimse okumayacak deli misin sen, kendi kendine ne yazıyorsun diye. 1 izleyiciyle başlayan izleyici sayım bugün 1000’lere ulaştı ve bu beni çok mutlu ediyor. Blog bana öncelikle kendi işimi kazandırdı; çünkü yaptığım tasarımları ilk orada paylaşmaya başladım, oradan aldığım güzel destekle bir şeyler üretebilecek gücü buldum kendimde. Yoksa böyle bir şeye asla cesaret edemezdim. Bunun dışında blog’un bana kazandırdığı bir diğer önemli şey ise güzel dostluklar. Sık sık görüştüğüm bir sürü arkadaşım oldu. Ayrıca blog tüm sıkıntımı alıyor. Çünkü ben sadece moda ve dekorasyonla ilgili değil, kişisel şeylerle de ilgili yazıyorum aslında. Yani mutluluğumu ve derdimi paylaşacağım bir çok arkadşım oldu Türkiye’nin her yerinden. J


Bir blogger olarak hangi blog’ları takip etmekten keyif alıyorsun?

Samimi ve doğal insanları okumaktan zevk alıyorum, yapılan yorumlara cevap yazmayan blogger’ları okumayı tercih etmiyorum. Çünkü onlar bir şeyler paylaşmak için değil, sadece kendilerini tatmin etmek için yazıyorlarmış gibi geliyor bana. Bunun dışında kendinden bir şeyler paylaşan blog yazarlarını okumak daha çok keyif veriyor, sohbet ediyormuşuz gibi hissediyorum.

Peki bize biraz bir ayakkabının tasarım sürecinden bahseder misin? Bir ayakkabının ortaya çıkması ne kadar sürede gerçekleşiyor?

Öncelikle ayakkabının derisini, astarını ve kalıbını seçiyorum. Bu en keyifli kısmı bence. Rengarenk derilerin  ve topukların arasından tercih yapmak zor olduğu kadar keyifli de. Sonrasında ayakkabıda kullanacağım akseuarları ve desenleri tasarlıyorum. Tasarladığım ayakkabının atölyeden çıkıp bana gelmesini doğum bekler gibi heyecan ve sıkıntıyla bekliyorum. Geceleri rüyalarıma giriyor, rüyalarımda bu süreçte işler hep ters gidiyor. J Atölyeden ayakkabının çıkması miktarına ve modeline göre 1 hafta-10 gün arasında değişiyor. Benim 1 ayakkabı üzerine uygulamaları yapmam da 3 gün sürüyor.


Tasarımlarına nasıl ulaşabiliriz? Nerelerden satın alabiliriz?

Bana sadece tasarladığım modellerin dışında kendi hayallerinizle de gelebilirsiniz. Birçok model de böyle çıktı zaten ortaya. sanemiko@gmail.com’a mail atabilirsiniz. Bunun dışında ürünlerimin satışa sunulduğu bazı butikler de var: Ankara Lazy Butik, Ankara Suaré Butik, Bodrum More Mero Butik, Bursa Paburcum Butik, İstanbul Sibelle Butik, İzmir Mono Butik ve Sakarya Newin Butik.

Özel sipariş üzerine de ayakkabı ve aksesuar tasarlıyor musun? Bunun için seninle nasıl iletişime geçebiliriz?

Özel sipariş üzerine ayakkabı ve çanta tasarlıyorum. Özellikle arkadaşlarının özel günleri, düğünler, mezuniyetler, doğum günleri ve doğumlar için sipariş çok geliyor. Bunun için de yine bana mail atabilirsiniz.

Tasarımlarını tercih edenler arasında tanıdık isimler de var mı?

Bildiğim kadarıyla henüz yok.


Evine gelsek ve dolaplarını kurcalamaya başlasak, ayakkabı dolabını mesela. Neler çıkar içinden? Sadece Sanemiko tasarımları mı? Günlük hayatında ayakkabı tercihini kendi tasarımlarından yana mı yapıyorsun? Başka hangi markaları giymeyi seviyorsun?

Yok canım. Hani terzi kendi söküğünü dikemezmiş derler ya, doğru! Başkalarına hazırlamaktan kendime sıra gelmiyor. 3 tane ayakkabım var sadece dolabımda kendi tasardığım, onun dışındakilerin hepsi farklı markalara ait. Her markadan ve bütçeden ayakkabı bulabilirsiniz dolabımda. Benim için önemli olan ayakkabının ayağımda nasıl durduğudur. Bazen bazı ayakkabıları o kadar çok beğeniyorum ki, 1 numara büyük ya da küçük de olsa dayanamayıp alıyorum.

Yapmak istediklerinin ne kadarını gerçekleştirebildin ve ilerisi için ne gibi planların var?

Daha yapmak istediklerimin eeeeen başındayım. Önümde çoook uzun bir yol var. Ama bildiğim tek bir şey var; o da neye inanırsan, bir gün onu yaşayacağın. Ben bugüne kadar inandığım her şeyi yaşadım ve elde ettim. Umarım diğer inandığım şeyler de gerçek olur. Ayakkabılarımı yurt dışına özel siparişle yolluyorum, müşterilerim var ama ben oralardaki concept butiklerle de ileride çalışmak istiyorum. Bunun dışında bir defilenin ayakkabılarını yapmak ve kırmızı halıda ayakkabılarımla yürüyen birilerini de görmek istiyorum bir gün. J

5 yorum:

Yasemin Öndar dedi ki...

Heeyy çok keyif aldım;)Siz bir de Sanem'le karşılıklı tatlı yiyin çay için desem sizi kıskandırsam ;P Ayrıca Lizard Queen çok başarılı ve akıcı bir röpörtaj tebrik ederim bayıldım <3

!'**rengarengo**'! dedi ki...

ropörtaj gerçekten çok güzel olmuş.ama alınmaca yok asıl güzel olan benim canparem:))) o içi dışı öyle güzel öyle samimi bir insan ki...doğru kalemden çıkan doğru çizgiler bu tasarımlar...

Yeşim dedi ki...

Lizard Queen harika bir röportajdı keyifle okudum. Sevgili Sanem eminim hayallerin en kısa zamanda gerçek olacaktır :) bunun için gerekli olan herşeye sahipsin: Yetenek ve güzel bir yürek :)

The Lizard Queen dedi ki...

tesekkurler. begenmenize sevindim. diger hikayelere de goz atin o halde. :)

devorelebeaumonstre. dedi ki...

love those shoes. x


p.s. I'm having a $50 giveaway if you'd like to check it out. :) x
devorelebeaumonstre.com

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...