24 Mart 2010 Çarşamba

Günün Tatlı Syrup'u

Şu sıralar aklım fikrim uzak ülkelerde. Ne yalan söyleyeyim Paris Moda Haftası’na bile yüz çevirdim. Karl Lagerfeld Chanel defilesi için sahneye İsveç’ten getirdiği buzdağlarını koyduğunda bile ben Melbourne Fashion Week’i tercih ettim. Sonra da tüm ilgimi Japon Moda Haftası’na yönelttim.

Dünyaya açılan gözüm internet sayesinde kah Tokyo’da kah Melbourne’de keyfimin kahyasının peşinde gezinirken ben, Syrup adlı lokal bir Japon markasının yaptığı katalog çekimiyle tanıştım. Alıştığımız çılgın, eksantrik Japon tarzının aksine tamamen yumuşak ve romantik renklerin kullanıldığı bu abartısız çekimin konsepti de basit ama yaratıcı bir fikirden yola çıkıyor. Konseptin adı “Syrup Culture Club”. Bu bağlamda müzik, okuma, seyahat gibi kültürel alanları konu alarak bir çekim gerçekleştirmişler. Bu çekimi beğenmemin sebebi ise içinde barındırdığı küçük, basit detaylar. Kitapların arasındaki kızın taktığı gözlükler sayesinde “geek” imajına bürünmüş olması gibi, müzikle ilgilenen kızın örgülü saçı ve kafasına kondurduğu kelebekle daha romantik görünmesi gibi ya da seyahate meraklı gezginin diğerlerine göre yaptığı renk seçimleriyle daha özgür oluşu gibi. Fotoğrafçı kızımızın saç modeli ise sanki kafasında 3. bir göz varmış izlenimi uyandırdı bana, başka bir gözden görüyormuş, algıları daha farklı çalışıyormuş gibi…

Waffle üzerine dökülen şurup gibi, Syrup’un bu çekimi de günüme tat getirdi…

fotolar: Mori Girl

Hiç yorum yok:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...