9 Şubat 2010 Salı

Istanbul Fashion Week Part 14: Deniz Mercan

İç çamaşırı kadının en saklı ve en özel dünyasıdır, fantezilerine açılan gizli kapının anahtarıdır. Bir kadın işe giderken belirli standartlarda giyinmek zorundadır, başka bir yerin ise başka bir dress code'u vardır. Ama iç çamaşırına kimse karışamaz, her şey kadının kontrolü altındadır, o yüzden belki de tam olarak özgür olduğu tek noktadır.

Deniz Mercan İstanbul Fashion Week'in tek iç çamaşırı defilesinin sahibiydi. Defile ilk başladığında biraz deja vu oldum. Çünkü tek göz kapalı korsan görüntüsü beni aldı Özgür Masur defilesine götürdü, o yüzden biraz affalladım. Deniz Mercan'ın bu koleksiyonundaki kadınları biraz kadınsı ama lolitalığından da ödün vermiyor sanki. Kürkler, korseler biraz frapanlık katarken dizaltı çorapları da çocuksuluğu getiriyor beraberinde. Bazı şeyleri aşırı ve sırf konmuş olmak için konmuş bulsam da genel anlamda beğendim ben. Ama Victoria's Secret'ın kusursuz modellerine alışmış ve iç çamaşırını kusursuzlukla bağdaşlaştırmış biri olarak modeller biraz daha özenle seçilebilseymiş keşke dedim içimden.

Bu defileye dair eleştirim ise defileden çok yanımda oturan bir izleyiciye ve onun gibilere. Deniz Mercan defilede bolca tanga da kullanmıştı ve bir iç çamaşırı defilesine göre oldukça doğaldı. Yanımda oturan bir bey amca ise fotoğraf makinesini modellerin poposuna kadrajlamış, sürekli popo resmi çekiyordu. Sene 2010, sözde moda haftaları düzenliyoruz. Gazetelerde hala göğsü gözüken model resimlerini haber yapıyor, defile anlayışını popo görmekten ibaret sanıyoruz. Peki soruyorum size, İTKİB'in hedeflediği gibi Londra'nın, Paris'in, New York'un ya da Milano'nun yanında bir de İstanbul'u görmek için daha kaç fırın ekmek yememiz gerekir?

Sizi popolarla değil ama Deniz Mercan'ın güzel tasarımlarıyla başbaşa bırakıyorum.

2 yorum:

Pasaklı Kontes dedi ki...

bahsettiğiniz tüm düşüncelere katılıyorum öncelikle fotoğrafların arkasında görüyorum kendimi en ön sıradaydım tüm defile haftası boyunca ve herşeyi gözlemleme imkanı buldum böyle bir iç çamaşırı defilesinde bu mankenlerin seçilmesini bende uygun bulmadım bir iç çamaşırı defilesi için vücutları hiç uygun değildi ayrıca farkettiyseniz bizim tüm hafta defilelerde boy gösteren mankenlerimiz iç çamaşırı defilesine çıkmamışlardı onlar çıkmış olsalardı eminim daha iyi olurdu:) bu bey(!) amcaya gelirsek böylelerinin bu moda haftasında işi ne anlamadım zaten her telden insan vardı evet ama böyle modern bir etkinliğe katılacak statüde olup da herkes içinde böyle bir tavır sergilemeyi kınadım! siz bayan lizard queen sizin bu sitenizi yeni keşfettim ama keşfetmenin de onurunu yaşıyorum..:))

The Lizard Queen dedi ki...

kübracım çok teşekkur ederim. takipte kal o zaman. birkaç defilenin de haberleri yolda. gerçi sen de ordaymışsın. geçenlerde bir arkadaşım şöyle bir laf etmişti ve de ne güzel demişti: "Bir işin kalitesini belirleyen şey işten de ziyade ona katılan insanlardır." Ben bu lafı buna da uyarlayabileceğimizi düşünüyorum. Ne kadar kusursuz bir iş çıkarırsanız çıkarın o işi takip edenin gördüğü tek nokta popo ise o iş de popodan ileri gidemez ne yazık ki....

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...